Returnarea Produselor – Dreptul la retragere
Conform legislatiei in vigoare privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru produsele achizitionate la distanta, consumatorul are dreptul de retragere din contract, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice, incepand cu ziua in care a intrat in posesia fizica a produsului.
Dreptul la retragere din contract implica suportarea de catre consumator a costurilor prevazute in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014. Cheltuielile de returnare a produsului sunt suportate integral de consumator.
Pentru a va exercita dreptul de retragere este necesar sa ne trimiteti in scris formularul de retragere cel mai tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data primirii produsului. Formularele primite dupa 14 zile calendaristice nu sunt luate in considerare.
Dreptul de retragere din contract este aplicabil doar persoanelor fizice asa cum sunt definite in OUG 34/2014.
Conditii generale de returnare:
Produsul ce va fi returnat trebuie sa fie in aceeasi stare noua in care a fost livrat, in ambalajul original nedeteriorat si cu toate accesoriile, consumabilele si produsele cadou primite, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit – factura in copie si certificatul de garantie in original.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de uzura si/sau interventii neautorizate, etc.
In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
In cazul in care produsul returnat prezinta ambalaj deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o suma din valoarea acestuia, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
Nerespectarea conditiilor de returnare va duce la aplicarea unui comision perceput pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora. Acest comision va fi comunicat in baza constatarii estetice si tehnice a produsului returnat.
Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii: – produselor aprovizionate conform specificatiilor consumatorului, pe baza de “comanda speciala”. COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandata de catre consumator si care nu se afla in stocul uzual al DATA COMPUTER SRL, dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. DATA COMPUTER SRL il va informa pe consumator daca oricare dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala; – produselor software (sisteme de operare, aplicații, programe antivirus, jocuri, extensii de garantie, etc), filmelor, produselor cu software preinstalat la care s-au creat conturi ori s-au activat licente ori s-au efectuat modificari la sistemele de operare, consumabilelor si echipamentelor la care s-au desigilat consumabilele. Acestea nu se pot returna decât în forma originală, in ambalajul sigilat; – produselor care prezinta urme de deteriorare (zgarieturi, lovituri), de instalare, de folosire, de uzură sau de consum, urmele unor socuri electrice; – produselor care prezinta seriile complet sau partial sterse,etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului sunt deteriorate sau lipsesc; – produselor fara ambalajul original complet in care a fost livrat sau fara certificatele de garantie in original – Imprimante sau multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate – produse cu licente OEM activate (licente preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop); – produse de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate; – produse protejate de parole introduse de utilizator sau cele care au configurate conturi personalizate ale utilizatorilor ce impiedica aducerea dispozitivului la starea initiala din punct de vedere software.
In aceste cazuri DATA COMPUTER SRL isi rezerva dreptul de a refuza returul, de a solicita o taxa pentru aducerea produselor la starea de vandabilitate (de produs nou, de produs resigilat sau second-hand) sau, la optiunea clientului, i se va reexpedia produsul pe cheltuiala acestuia.
Produsele returnate in sistem ramburs nu vor fi ridicate sau acceptate si vor fi returnate fara notificare prealabila.
In cazul retururilor repetate, atunci când se consideră că acțiunile Cumpărătorului au fost cu rea intenție, DATA COMPUTER SRL are dreptul să solicite daune interese Cumpărătorului, în condițiile legislației aplicabile.
Vanzatorul va rambursa contravaloarea produsului, in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii DATA COMPUTER SRL de catre Consumator asupra deciziei sale de retragere din contract.
DATA COMPUTER SRL va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la data la care receptioneaza si verifica integritatea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea a fost expediat (se va lua data cea mai recenta). Returnarea banilor se va face numerar, prin banca cu Ordin de Plata emis pe numele Consumatorului, sau orice alta modalitate convenita de comun acord cu Consumatorul. Pentru comenzile achitate printr-un cont bancar, returnarea contravalorii produsului este posibila doar in acelasi cont din care s-a efectuat plata.
Conform conditiilor noastre livrarea standard este considerata ridicarea de la sediul DATA COMPUTER SRL.
DATA COMPUTER SRL nu este obligata sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare diferita de cea standard oferita.
Produsele achizitionate direct de la sediul nostru, nu se supun OUG 34/2014.
In cazul in care doriti returnarea produsului in termenul legal, va rugam sa ne adresati o notificarea SCRISA in maxim 14 zile de la primirea produsului, prin posta (curier) cu confirmare de primire sau la adresa de mail comenzi@datacomputer.ro , in care sa specificati numele Dvs., numarul comenzii si numarul facturii cu care ati primit marfa, in caz contrar ne rezervam dreptul de a refuza returul produsului. Daca ati ales sa ne comunicati solicitarea dvs. prin e-mail, va rugam sa va asigurati ca e-mailul dvs. a ajuns la firma noastra si sa ne solicitati sa va confirmam in scris primirea acestuia. Confirmarea va avea loc in maxim 24-48 ore de la primirea email-ului initial.
Returul in 4 pasi simpli:
1. Trimiteti o notificarea SCRISA in maxim 14 zile de la primirea produsului, prin posta (curier) cu confirmare de primire sau la adresa de mail comenzi@datacomputer.ro , in care sa specificati numele Dvs., numarul comenzii si numarul facturii cu care ati primit marfa. Daca ati ales sa ne comunicati solicitarea dvs. prin e-mail, va rugam sa va asigurati ca e-mailul dvs. a ajuns la firma noastra si sa ne solicitati sa va confirmam in scris primirea acestuia. 2. Confirmarea primirii notificarii va avea loc in maxim 24-48 ore de la primirea email-ului initial. 3. Inainte de a trimite produsul, va rugam sa nu aplicati scotch sau etichete pe ambalajul original al produsului, sa impachetati ambalajul original al producatorului intr-o alta cutie astfel incat acesta sa nu fie deteriorat pe parcursul transportului si sa puneti pe colet o eticheta care sa contina urmatoarele informatii: Expeditor: Nume Prenume Adresa: Str. .., Nr…., Localitate …. , Judet …., cod postal …. Destinatar: DATA COMPUTER SRL Adresa: Str. Vlaicu Voda, nr. 16, Bloc V65, scara 2, et. 1, ap. 19, Sector 3 Bucuresti, cod postal: 031247 4. Dupa expedierea coletului va rugam sa ne anuntati pe telefon sau email cum ati expediat coletul ( prin posta sau prin curier).Pentru informatii suplimentare privind returnarea produselor ne puteti contacta la numarul de telefon: 021 227 3854 in timpul orelor de program, sau ne puteti scrie la adresa de e-mail: comenzi@datacomputer.ro .